Lite om Chamonix

Nu är jag tillbaka :) Jag tänkte skriva ett litet (eller stort?) inlägg om hur det var i Alperna (Frankrike, Chamonix). Vi åkte ju som sagt lördagen den 3/1. Flyget gick runt 5 (kommer inte ihåg exakt) och vi var framme vid dörren i Chamonix runt 9-10. Det började inte så jättebra eftersom vi hade fått en lägenhet (vilket vi inte ville ha) där vi var tvungna att gå till frukosten varje morgon + att den var helt inrökt, alla våra kläder luktade rök.

Tyvärr gick det inte att byta så det var bara att bita ihop. Men som tur var så var det helt fantastiska backar, super vacker utsikt (se bilder nedan) och allt annat bra man kan önska sig av en skidort. Varje dag efter skidåkningen (snowboard) så käkade vi en supergod trerätters middag och tittade runt lite i den fina byn. Här nedanför kan ni se vad jag tyckte var bättre med Chamonix om man jämför med den svenska fjällen, samt nackdelar ;)
*Mycket bredare och längre pister (väldigt mycket)
*Snabbare liftar
*Snabbare liftar gör också att det blir mindre liftköer (längsta tog väl 3 minuter)
*Mycket större områden, fler pister
*Grymt mycket mer offpist (om man gillar det)
Kommer inte på några fler just nu ;)
Nackdelar
*Man måste ta skidbuss för att komma till ett nytt område
*Sämre snowpark

Mina bilder :)

Kasper och jag, coolingar :)

Pappas och mammas skidor

*Stolt fotograf* Vacker utsikt i Le Tour

Veckans bästa åk :)

Och lite till vacker utsikt :)
Det var ungefär det som hände under den veckan, jag lovar att jag ska försöka vara lite bättre med inlägg nu. Blir antagligen lite fler outfits nu också ;)

Postat av: sofia

gud så härligt! jag har också väntat på detta inlägg

ganska länge :)

Datum: 2009-01-15 Tid: 15:48:38
Postat av: Anonym

fett fina bilder (: ! fett härligt det måste vart <3 :)

Datum: 2009-01-15 Tid: 16:10:26
Postat av: ida

oj glömde namnet :P <3

Datum: 2009-01-15 Tid: 16:11:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0