USM 2008

Idag så var jag tvungen att gå upp kvart över sju för idag var det USM i gymnastik.  Vi skulle samlas i Tibble hallen klockan 9, fastän förträningen inte började fören 12... Det  var lite tidigt, men hellre i god tid än sen. Direkt när vi kom dit började vi sätta upp hår och sminka oss. Vi började förträning på matta, sen hopp och sist fristående. På mattaförträningen gick det bra för mig, jag stod på det jag skulle fast jag trillade en gång så man var ju jättenervös ändå! På trampett förträningen gick det inte lika bra, jag stod inte på någon sträckt, men jag var nära på alla. Friståendet kändes ganska bra, ungefär som vanligt fast med mer utstrålning. Lite senare så var det defelering (stavning?) och sen var vi andra laget ut och första laget i tumbling. Jag var asnervös och antagligen alla andra också. Vi körde skitbra på tumbling, vi hade inga fall bara några småmissar. Emelie och Lykke körde skitbra dubbelsalto. Jag stod på mina 2 varv och kände mig ganska nöjd. Poängen blev förvånansvärt nog bara 8,20. Vi blev lite besvikna, eftersom vi hade kört så bra. Men 8,20 är ändå en bra poäng. På hopp gick det inte lika bra. Första varvet såg bra ut, men det blev ingen virre. Andra varvet såg ganska bra ut, men vi hade ett fall och ett stegringsfel. Sista varvet var där vi antagligen fick mest avdrag. Det var ett fall och en handisättning (tror jag) och sen var det lite krokigt här och var, men det är bara att fortsätta öva. Poängen blev 7,85.  Sen var det fristående och vi var as taggade eftersom vi var tvungna att göra bra ifrån oss, annars hade vi ingen chans.  Vi körde helt okej och strålade mycket, men det var vingel i balanser och piruetter.. Poängen blev 8,15 och vi slutade på en 6:e plats. Vi var inte helt nöjda eftersom vi visste att vi kunde gjort bättre. Det var hela dagen det, nu måste jag dusha. Det var skitvarmt i hallen och man svettades som fan...

Hade inte kameran med mig, men det fick bli en annan bild istället



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0