Fredag 6/6

Du gamla du fria du, nu kan jag inte mer, men det är i alla fall Sveriges national dag idag och vi var alla lediga från skolan :) Jag vaknade cirka 10 och gick upp och käkade. Jag ringde en kompis som inte var hemma så jag satte mig vid datan och skulle fixa med bloggen. Typ tjugo minuter senare ringer Moa (från klassen) mig och vi bestämmer att vi ska dra till alby och shcteka lite ;) Jag mötte henne vid krusboda torg typ tjugo i 12 och vi drog till ica för att skaffa lite mat. Jag hade bara 30 spänn med mig, men vi delade så det räckte. Vi köpte tunnbrödrullar, kyckling, singoalla kex och en och en halv liters apelsin läsk, så jävla gott :) Sen gick vi ner till alby. Vi tänkte gå och bada direkt när vi kom dit och påvägen så träffade vi Jonte och Joel T. Tyvärr (konstigt med två r med det är så det stavas, tydligen) så blev det inget bad, det var för kallt, men vi badade lite senare. Vi solade och åt vår mat, men Moa tröttnade på Alby så vi drog hem till henne och sen till krusbodabadet istället. Kvart över tre gick vi hem till henne för att jag skulle byta om och sen dra ner till träningen i Dalskolan. Hon och Sofia ville följa med, men det ville inte jag. Vi hade dans i Dalskolan i två timmar och i början så ringde Åsa Maria och sen ville hon prata med mig (Åsa alltså). Hon undrade ifall jag ville komma till träningen i b-hallen sen (vi brukar alltid gå dit, men idag fick man välja) för att köra lite sträckta (dubbel sträckt halv) och jag bara sa okej... När vi väl kom till bollmorahallen så gick det faktist jättebra. Jag skulle först köra pik, eftersom om jag inte står på sträckten så får jag köra pik istället. Jag klockade två och sen körde jag en klockren sträckt också, så det kändes bra. På dansen gick det också ganska bra. När jag kom hem har jag bara ätit, glott på tv och duschat.
PS. glömde att berätta att jag och moa satt nära fåren och när vi hade ätit klart så slängde vi in alla våra tunnbröd till fåren och alla kom typ dit (som ni kan se på en av bilderna). Hoppas dom inte dör...

Här är lite bilder från hela dagen...

 
 
 
 


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0