Bakning

Japp, idag var det cooper. Det var så jävla jobbigt, fast jag sprang hela vägen och kom inte sist. Jag, Josse, Moa och Sofia åkte hem till mig direkt efter skolan därför att vi skulle baka. Josse kommer inte vara med oss imorrn därför hon hittade typ ett annat jobb. När vi varit hemma ett tag så åkte Moa hem, hon hade ont i huvudet. Det visade sig att hon hade typ vätskebrist :S Först gick vi till coop och handlade. Vi skulle göra dubbel sats och en sats blev 40 bullar. Det visade sig att vi skulle ha i 30 (!) dl vetemjöl och två jäst. Den vällde över hela skålen när den hade jäst :) Vi försökte göra havreflarn också, men det gick inte så bra så vi fick slänga alla. Men bullarna blev i alla fall fina! Hoppas vi får lite sålt imorrn i alla fall.

Har fått ta min gamla (jättegamla) telefon typ en uppfällbar samsung! haha...


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0