En annan onsdag

Fortfarande ledig så jag sov ända tills halv 11 då Josse ringer och pappa svarar och säger att jag sover, då typ rusar jag upp för att ta telefonen. Haha, lite damp. Det var Josse och vi bestämde att vi skulle göra något. Hon kom hit typ en timme efter att hon ringde. Vi cyklade till krusbodabadet typ direkt när hon kommit hit. Vi tänkte åka till alby, men det var ganska kallt. Vi badade inte så jättelänge eftersom det var svinkallt. Sen kom jag på den lysande ideen att åka och spela minigolf, så det gjorde vi. Det var kul, Vi träffade Örni och Jesper från klassen sen när vi spelat klart. Josse vann, fast det var lite jämt iallafall, inte stor torsk, men nästan ;) Sen så drog vi hem till mig igen. När vi var hemma gjorde vi inte mycket, spelade yatzy, kickade lite och spelade 21:an på grannens korg. Jag krossade allt motstånd (alltså Kasper och Josse). Nej, men jag vann alla gånger när vi var tre och en gång när vi var två. Josse vann den sista gången. Josse hade fått lite av mina gamla kläder så det låg i en kasse, så hennes mamma kom hit vid 4 och skulle hjälpa henne att ta hem den. När hon hade åkt hem så chillade jag en stund och sen klockan 6 så skulle jag och mamma på friskis & svettis på bollmoravallen. Vi cyklade dit och sen så var det pass i en timme och sen cyklade vi hem, så man fick ju lite motion. Det var ett baspass och det var inte äns jobbigt. Hon som ledde programet kunde fan inte ens göra riktiga armhävningar :S Fast man fick varje fall röra på sig lite. När vi kom hem så stog maten på bordet och pappa hade gjort pasta och en jättegod pastasås. Efter det så gjorde jag proggrammet som vi fått av Maria, känner mig faktiskt lite vig :) Sen tog jag det lugnt, duschade och sen så gick jag och Kasper ut och kickade. Det gick bra, jag tror att jag vann nån gång iallafall. Sen så tröttnade vi på fotboll, så vi cyklade till Njupkärsskolan för att spela basket (Grannens bild var hemma så det gick inte att spela där). När vi kom dit så var den närmsta korgen trasig så vi cyklade till den andra. Den var helt okej, men hade inget nät och precis bredvid så var det ett dagis med staket så bollen studsade in där tusen gånger. Vi tröttnade när bollen studsade in i dagiset typ 5 gånger irad så vi cyklade till bergfoten och skulle spela där, men icka sa nicke. Korgen där var trasig och helt sne så vi cyklade till hanviken och spelade istället. Vi var väl ute någon timme eller så och nu tittar jag lite på tv, käkar lite kex och tar det lugnt. Ha det bra!


Oj, det här inlägget blev långt, hoppas ni orkar läsa!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0