Naglar

     
Det här är vad du behöver och lite toppsar och så för att göra det extra snyggt!
Klicka för att förstora bilderna

1. Börja med att klippa på dom naglarna som är spruckna eller som behöver bli lite kortare. Efter det så filar du och gör dom snygga. Använd en till nagelfil som man filar på naglarna (Den till höger på mina bilder).
2. När du filat klart så använder du dig av en skål med vatten som du lägger händerna i en stund (Helst ganska kallt vatten) för att göra filningen snyggare.
3. Nu ska du måla på det röda nagellacket.
4. När det röda har torkat så tar du bort det som möjligtvis har kommit utanför eller så.
5. För att skydda naglarna så att det röda nagellacket inte ska försvinna så snabbt använder du ett genomskilnigt nagellack. Se till så att det inte är ett gammalt nagellack för då blir det fult och klibbar sig. (Jag har erfarenhet av det och det blir inte bra)
6. Tvätta händerna när allt har torkat och så är det klart!

Före                                                                                 Efter
 
Nagellacket ser lite orange ut på efterbilden, men i verkligheten är det helt rött. Jag änvände mig av ett nagellack från Depend nummer "36", det blir en jättesnygg röd färg tycket jag iallafall ;) Jag är inte så bra på att måla naglarna så ni kan säker göra det mycket snyggare än vad jag gjorde. Puss puss


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0