Torsdag

Idag började "riktiga" skolan med vanliga ämnen och så, men eftersom vi har nya lärare blev det mest att man sa vad man hette och dom delade ut läroböcker. Det var alltså inte så jobbigt. Dessutom så hade vi halv dag idag, så vi började 8 och slutade runt 11. Vi har halvdag imorrn också, men då börjar vi ett istället och slutar 3. Lennart har ju slutat så vi slipper honom i matte och no iallafall. Han sög verkligen.

Vi hade bara tre ämnen idag och bara en av dom lärarna var nya, hon verkar ganska bra. Efter skolan så skulle jag, Olivia och Josse göra nåt. Vi tog bussen hem till mig och hemma så spelade vi mest basket. Byggarbetarna var där så vi drog hem till Olivia istället. När vi hoppade av bussen så var det några kineser som glodde as mycket på oss. Haha, det var kul. Vi tänkte kasta äpplen på dom, men precis då kollade dom bak, haha omoget jag vet :)

Vi tyckte det var kul iallafall ;) Hos Olle (Olivia) så körde vi lite straffar (fotboll) upp på studsmattan, as kul för man kan ju slänga sig. Dom skulle ha träning på kvällen och dom åkte tillsammans från Josse, påvägen så hoppade vi av vid centrum för jag skulle köpa lite skolgrejer.

Hittade en snygg loggbok och några pärmar. När jag var klar åkte jag hem och fick käk direkt :) Små pizzor typ, MUMMS :) Jag kom när en film precis börjat och den var såååå bra. Jag började gråta ett tag där. Vet ite vad den hette och orkar inte förklara mer än att det handlade om några från gettot som får en lärare som hjälper dom att bli någonting. As bra!
Nu har jag inge mer att skriva, Puss och kram skumbanan :) Olivia lärde mig det idag ;)

 


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0