Midnattsloppet

Pappas broscha fyllde 50 för inte så länge sen och då fick han i present, eller en av presenterna, att han och alla dom andra syskonen skulle springa midnattsloppet tillsammans och igår var det dags. Ni kanske förstår varför jag inte skrev igår, kom hem vid halv tre. Hursomhelst så skulle vi samlas och käka middag hemma hos Eva och Björn (syster till pappa och hennes man). Det blev chilli con carne, verkligen inte min favorit, men det är väl bara att käka och vara tyst.

Loppet började vid halv 11 vid zinkensdamm så vi åkte dit run t 9 tror jag. Jag, mormor, mamma, Kasper och Pia (pappas broschas fru) skulle stå vid medborgarplatsen först och sen gå bort mot mål som även det var vid  zinkensdamm. Så vi stod där till dom kom och sprang förbi där, men vi såg bara pappa och Eva.

Sen så gick vi bort mot mål och såg när alla kom imål utom Eva för hon kom lite senare än dom andra. Pappa kom först *stolt*, sen kom Matte och sen Lotta, Maggan och sist Eva. Pappa sprang snabbare än vi trodde :) Sen efter loppet så åkte alla hem till Margareta och Gunnar och käkade pyttipanna. Sen direkt när vi kom hem så slockna jag.

Idag så vakna jag vid 11 och sen kolla jag om det var nån som kunde göra nåt, men alla var upptagna och så. Jag behöver ju en ny telefon och dom har sagt att jag ska få det i augusti eftersom mitt abonnemang har gått ut så jag och pappa tog motorcykeln till farsta och kollade på telefoner.

Mormor åkte hem idag också :(  Jag var jättesugn på en Iphone, men dom är så dyra och jag har ju en Ipod touch, men skulle vi köpt en Iphone skulle jag ju såklart sålt den. Fast den telefonen som jag ville ha innan jag ville ha en Iphone var mycket billigare nu så vi köpte den, men jag har inte fått den än eftersom jag måste byta från telenor till telia. Sen har jag bara tagit det lugnt. Vi tittade på kung fu panda också, den var faktiskt ganska bra :)
Nu kan jag inte skriva mer, hare gött!

        Fast inte telenor utan telia :) 


Postat av: Hanna

du my e de ok om ja också skaffar en sån där telefon? :O

Datum: 2008-08-18 Tid: 09:34:03
Blogg: http://enhannas.blogg.se/
Postat av: Herr Ober

Fin mobil fan!

Datum: 2008-08-18 Tid: 19:34:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0