Kräftfiskning med Moa

Jag skrev ju för att tag sen att jag skulle iväg och fiska kräftor med Moa och det var det jag gjorde igår. Jag började ju skolan vid ett igår och vi hade bara en lektion för vår mattelärare kom inte. Så vi slutade typ halv tre. Jag hade värsta bagen med massor med grejer. Jag skulle ju först till dansträningen, sen fiska kräftor, sova över hos Moa och sen träning dagen efter. Ni förstår hur mycket packning jag hade med mig till skolan.

När vi slutat så gick jag, Moa, Sofia och Josse gick till centrum och kollade i några butiker (tror jag) och Moa skulle köpa en grej också. Jag hade inte hunnit käka nån lunch innan skolan och skulle inte få nån middag förän efter tre timmar så jag köpte en sallad. Jag bara älskar ICA's pastasallader. Helst kräftsjärtar eller räkor (ej med majs då :P ). Dom är nog inte så nyttiga, men men :)

Sen så åkte vi samma buss som Lykke och Moa till träningen så vi fick lite sällskap, alltid kul ;) Precis när vi hoppat av vid Lummergången så kommer Josses pappa hem så vi fick skjuts till dalskolan. Vi slapp gå från busshållplatsen alltså :P Det gick helt okej på dansträningen, lite flammsigt, men jag blir alltid flummig på våra dansträningar :)

Direkt efter träningen kom Moas pappa och vi åkte iväg till kräftstället, jag vet inte äns vart vi var någonstans jag bara följde med. Var ju med förra året också, men har fortfarande lika dålig koll :S Det blev ganska många kräftor, ungefär 30. Vi fick korv till middag och sen lite fika också.

Vi var där tills typ halv tolv och sen åkte vi hem. Vi satt vid datorn i en kvart innan vi sov. Jag somnade som en stock! Var fett trött. Får skriva om idag i ett annat inlägg, det här blev lite långt ;)

 
Påväg till träningen
 
Lite kräftor, visst ser dom äckliga ut :S


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0